כתבה לרוכבי הטיובלס

רוכבים עם טיובלס ? את הסקירה הזו אתם חייבים לקרוא!

רוכבים עם צמיגי טיובלס?

כיצד שומרים על החישוק שלכם ברכיבה על אופני שטח או על אופני הגרבל?

במהלך השנים האחרונות הפכו תוספות הגנה של חישוקי האופניים לרוכבי הטיובלס , פופולריות יותר ויותר לרוכבי אופני ההרים. זה נראה כמו מושג חדשני, אבל להבין את הדרך הטובה ביותר לשמור על אוויר בצמיגים שלך תמיד היה אתגר. טכנולוגיית הצמיגים ועיצוב הגלגלים עברו דרך ארוכה גם בעשר השנים האחרונות. תוספות הגנה על חישוקים אלה נראות כמו השלב הבא בעמידות הגלגלים וביצועים משופרים. אז מה הם היתרונות בשימוש בהגנה זו על החישוקים? והאם אתם צריכים להרכיב תוספת זו לצמיגים בגלגלי אופני ההרים שלכם? אנו עומדים לענות על השאלות הללו כאן תוך כדי מעבר על מוצר נבחר מבית פנזר Panzer, אחד ממגיני החישוק הפופולריים ביותר לאופני הרים.

היתרונות בשימוש במגן חישוק (אינסרט) באופני הרים:

לכל אחד ממגני החישוק השונים שאנו בוחנים, יש צורך לבצע את אותם הדברים:

הגנה על שפת החישוק, דעיכת גלגלים ויציבות הצמיגים.

כאן תמצאו את ההתאמה הטובה ביותר עבור החישוק שלכם כתוספת לסוג הצמיגים המתאימים ביותר לסגנון הרכיבה שלכם!

אחד היתרונות הגדולים ביותר לשימוש באינסרט בתוך צמיגי האופניים שלכם, הוא הגנה על השפתיים של החישוק במיוחד כשאתם עוברים על פני שטח מחוספס, סלעים, או ברכיבה עם לחץ אוויר נמוך יחסית למשקלכם. במקרים אלה, אתם בסיכון להצמיד את שפת החישוק על סלעים או שורשים ולבצע צביטה וחתכים קטנים בצמיג. כל תוספות האינסרטים השונים נועדו לפעול ככרית בין שפת החישוק לבין הצמיג. כאשר מותקן האינסרט, אם הייתם פוגעים באותה שפה, הצמיג מתחיל לדחוס וחלק מההשפעה נספגת על ידי האינסרט. זה יכול להיות ההבדל הגדול בהשגת צמיג שטוח ולהמשיך לפדל בשביל ולהנות ברכיבה.

טיובלס

יתרונות נוספים

יתרון נוסף, שנמצא בדרך כלל מתחת לרדאר, הוא דעיכת הגלגלים הנוספת שמגיעה עם הפעלת האינסרט לצמיג. בהתאם לאינסרט שבו אתם משתמשים, תבחינו שהגלגלים מקבלים תחושה דחוסה יותר ושאתם שומרים על השביל. זה דבר שאולי אפילו לא תבחינו בו כבעיה, אם אתם פשוט רוכבים על גלגלים שבהם מותקנים כבר טיובלס (ללא פנימית). האינסרטים סופגים חלק מהתנודות שעולות מהשביל והאבנים ומונעים מהגלגלים שלכם להרגיש כאילו הם נרתעים מסלעים ושורשים ואף תחושה "נוחה" יותר בכידון (פחות ויברציות) זה לא רק נותן לכם נסיעה חלקה יותר, אלא גם שומר על האופניים שלכם על קו ומעקב אחר האדמה.

ממש כמו שימוש בשפת חישוק רחבה יותר, רכיבה עם אינסרט לגלגלים יכולה להעניק לכם יציבות גבוהה יותר של הצמיגים ולאפשר לכם לרכוב חזק יותר ולדחוף חזק יותר בפניות, מבלי שתצטרכו לדאוג שתקרעו חלילה את הצמיג משפת החישוק. גם אם אינכם רוכבים שמחפשים להגיע לקצה ולאתגר את הצמיג שלכם, יציבות נוספת של הצמיגים תעזור לשמור על מסלול הצמיג באחיזה במסלול.

עבור הרוכבים שלא חושבים שיש להם צורך באינסרט לצמיגים מכיוון שהם יכולים פשוט לעלות בלחץ הצמיגים, הפעלת יותר ויותר לחץ אוויר בצמיגים רק מעניקה לכם הגנה על השפתיים של החישוק. בלחצים כה גבוהים הצמיג לא יכול להתאים לאדמה ולתת לכם אחיזה. לאחר התקנת אחד מאינסרטים לצמיגים הללו, תוכלו להתחמק מריצת לחץ אוויר בצמיגים בכדי לתת לכם גם אחיזה אופטימלית וגם הגנה על שפתיי החישוק.

עבור אותם רוכבים המודאגים מהוספת משקל, בגלל היתרונות בשימוש באינסרט כתוספת לצמיג, אתם יכולים להרשות לעצמכם להתקין אינסרט קל יותר או צמיג קל יותר כדי לקזז את משקל התוספת. לדוגמה, אם רוכבים בסגנון אנדורו עם צמיגי Double Down של מקסיס ואינכם רוצים את המשקל הנוסף של האינסרט, ייתכן שתוכלו להתחמק מזה על ידי התקנת צמיגים מקסיס EXO, בשילוב האינסרט האהוב עליכם. בדרך זו אתם מקבלים את אותם היתרונות של שימוש בתוספת צמיג ללא תוספת משקל, רב ככל שיהיה.

panzer

האינסרט של פנזר (Panzer) הינו מגן חישוק לאופני שטח ומעניק יתרון עצום ברכיבה בלחץ אוויר נמוך וכל זאת ללא חשש לאיבוד הרכיבה ופגיעה בחישוק.

בפנזר עמלו רבות וחשבו מחוץ לקופסא, על מנת להביא לכם מגן חישוק קל משקל ובעל צורה ייחודית של יהלום ובכך האינסרט של פנזר מעניק הגנה מרבית לחישוקי האופניים מבלי לפגוע בביצועים ובהתנהגות הצמיג , ומאפשר לצמיג להתכווץ ולנוע ללא הגבלה גם בלחצים נמוכים, תוך שהוא ממשיך להיות במקום גם כדי להגן מפני תקרים.

היתרון של פנזר

האינסרט של פנזר (Panzer) הינו מגן חישוק לאופני שטח ומעניק יתרון עצום ברכיבה בלחץ אוויר נמוך וכל זאת ללא חשש לאיבוד הרכיבה ופגיעה בחישוק.

בפנזר עמלו רבות וחשבו מחוץ לקופסא, על מנת להביא לכם מגן חישוק קל משקל ובעל צורה ייחודית של יהלום ובכך האינסרט של פנזר מעניק הגנה מרבית לחישוקי האופניים מבלי לפגוע בביצועים ובהתנהגות הצמיג , ומאפשר לצמיג להתכווץ ולנוע ללא הגבלה גם בלחצים נמוכים, תוך שהוא ממשיך להיות במקום גם כדי להגן מפני תקרים.

panzer

מה מיוחד בו?

האינסרט של פנזר מיוצר מחומר מוקצף שנקרא GEN10. חומר זה נבחר בשל העובדה שיש לו תכונות שמסייעות בהגנה על החישוק בעת רכיבה על אופניים. בין התכונות הבולטות שלו: קל משקל, יכולת לחזור לצורתו במהירות רבה לאחר מכה, לא סופג את חומר האטימה (סילנט) וסופג מכות חוזרות ובכך מגן על החישוק. לא מעט זמן נדרש (7 דורות) על מנת להגיע למבנה ולאינסרט המושלם.

panzer

5 PSS

לאינסרט של פנזר (Panzer) יש מערכת תמיכה עם 5 נקודות (5PSS – Point Support System) שמסייעות להגנת מושלמת מפני מכות ומעיכת החישוק (דנטים) ובכך יש לו הגנה מקיפה על החישוק. בנוסף, האינסרט של פנזר קל מאוד להתקנה והוא אינו משנה את התנהגות הצמיג ברכיבה.

panzer

מה בקופסא

בכל קופסא של פנזר ניתן לקבל מגן חישוק בודד, מתאם ונטיל, ליבת ונטיל צרפתי ומפתח פלסטיק לפירוק ליבת הונטיל.

panzer

גדלים ומשקלים

האינסרט של פנזר מגיע לחישוקים בגדלים שונים של 27.5, 27.5+, 29 ו 700c (גרבל) ומתאים לרוחב משתנה של צמיג מ 2.0 עד 3.0 אינטש.

ייתרון נוסף בהתקנת האינסרט של פנזר שהוא אינו מצריך ידע או כלים מיוחדים להתקנתו או שימוש בונטיל מיוחד, אזיקון או מחברים שונים, אלא ערכת טיובלס רגילה.

panzer

אינסרט (מגן חישוק) לגלגלי גרבל

האינסרט של חברת פנזר מגיע גם לגלגלי הגרבל, שכן אוכלוסיית רוכבי אופני הגרבל מתרבים מאוד עם השנים ובפנזר הבינו שגם להם דרוש מענה. מאחר ואופני הגרבל בנויים כאופני כביש אך מתאימים לרכיבה בשטח ומצוידים במזלג קשיח (Rigid) הוויברציות מועברות לרוכב בצורה כמעט ישירה, על מנת להימנע מכך ועדיין להמשיך לרכוב בצורה נעימה, רוכבי הגרבל מורידים לחץ בצמיגים.

פה נכנס לעולם האינסרט של פנזר לגלגלי הגרבל המגיע למשקל של 75 גרם בלבד, כמו משקלו של שקית ביסלי פיצה לחובבי הזאנר, ובכך אתם נהנים לרכוב ללא חשש לתקרים ובהנאה רבה.

חברת פנזר השקיעו רבות באיכות המוצר ובנראות שלו, דבר הבא לידי ביטוי באינסרט הייחודי המגיע כיחידה שלמה ובאריזה ידידותית וכך גם בנוזל האטימה.

panzer

חומר אטימה לגלגלי טיובלס

בנוסף לאינסרט, קיים חומר אטימה Sealant מיוחד שמתאים לכל גלגלי הטיובלס עם יתרונות מאוד משמעותיים שהבולט בהם הוא האיטום המהיר. החומר נוזלי מאוד ומגיע לחור בצמיג במהירות. בצורה זו הוא אוטם אותו במהירות רבה מאחר והוא נחשף לאוויר ואפילו לא תדעו שהוא היה קיים בכלל.

חומר האטימה מבוסס על פולימרים בלבד ואינו מכיל אמוניה ולטקס והכי חשוב, אינו נספג באינסרט גם לאחר כשנה. ככה פנזר התגברו על החסרונות וחומר האטימה נמכר במחיר סביר.

חומר האטימה מגיע בבקבוקים של 250 מ"ל, 500 מ"ל ו5 ליטר.

השילוב המנצח בין הסילנט והאינסרט של פנזר יעניקו לרוכבי הטיובלס שקט ברכיבה והנאה מובטחת.

panzer

הורדת הלחץ בגלגלים

אז נשאלת השאלה, כמה לחץ ניתן להוריד בגלגלים?

אז נשאלת השאלה, כמה לחץ ניתן להוריד בגלגלים? שאלת מיליון הדולר למי שאוהב לרכוב בלחץ אוויר נמוך על מנת לשפר את האחיזה. לחץ אוויר הוא עניין סובייקטיבי ותלוי במספר גורמים כמו תוואי השטח, סוג הגלגלים, סגנון רכיבה, מצב הצמיגים והפרמטר העיקרי משקל הרוכב. לרוב רוכבי טיובלס נעים בין לחצי אוויר שבין 23-30 psi. אנחנו מממליצים להמשיך לרכוב בלחצים שאתם רגילים ואם החלטתם להוריד לחץ אוויר מהגלגלים, אז אנו ממליצים להוריד עד 10 אחוזים מהלחץ בו אתם רגילים לרכוב, בכל מקרה אין לרדת מתחת ל 23 psi לאופני דאון היל ואינדורו. ממבחנים שאנו בחנו במשך מס רב של רכיבות בתנאי שטח שונים, רכבנו גם בלחצים נמוכים יותר ואף כמעט ללא אוויר, אך זו היתה לשם בחינת יכולת דיווש בתנאים קשים ועל מנת לבחון את עמידות האינסרט – זו כמובן לא המלצתנו. חשוב לציין שברכיבות ירידות ארוכות ואגרסיביות, הורדת לחץ אוויר לפני הירידה דבר אשר שיפר משמעותית את האחיזה וריכך את תחושת הוויברציות ובכך שיפר את התחושה המעוברת מהכידון לידיים. כלומר, האינסרט שימש גם כ״בולם זעזועים״ בנוסף לתפקידו כמגן חישוק ותחושה זו מעניקה לרוכב יותר תשומת לב לרכיבה והוא פחות מותש.

אז איך מתקינים את האינסרט של פנזר?

All Bikes Tips
All Bikes Tips
All Bikes Tips

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.