מה זה יחסיי העברה באופניים?

ואיך אפשר לשפר את יעילות הדיווש

יחסיי העברה באופניים

יחסי העברה של אופניים מתייחסים ליחס בין מספר השיניים על גלגל השיניים הקדמי (המחובר לזרוע הקרנק) לבין מספר השיניים בגלגל השיניים האחורי בקסטה (המחובר לגלגל האחורי). יחסים אלו קובעים כמה סיבובים עושה הגלגל האחורי לכל סיבוב של הפדלים.

מה זה יחסיי העברה באופניים?

ישנם אינספור שילובים אפשריים של יחסיי העברה בהתאם למספר השיניים בגלגל השיניים הקדמי וגלגלי השיניים על מערכת ההנעה של האופניים. רוכבי אופניים בוחרים לעיתים קרובות ביחסי העברה על סמך גורמים כמו שטח, סגנון רכיבה, רמת כושר והעדפה אישית.

יחסיי העברה נפוצים

All Bikes Tips

יחס הילוך נמוך: יחס זה משמש לטיפוס על גבעות תלולות או רכיבה בשטח מאתגר. זה מספק יותר מומנט אבל פחות מהירות. ליחס העברה נמוך יש בדרך כלל גלגש קטן יותר מלפנים וגלגל שיניים גדול יותר מאחור. לדוגמה, יחס העברה של 24 שיניים בשילוב עם גלגל שיניים של 32 שיניים מביאה ליחס העברה נמוך.

יחס הילוכים גבוה: יחסי העברה גבוהים משמשים לרכיבה בשטח שטוח או בירידה, כאשר המהירות היא בעדיפות על מומנט. יש להם גלגש גדול יותר מלפנים וגלגל שיניים קטן יותר מאחור. לדוגמה, שרשרת של 46 שיניים בשילוב עם גלגל שיניים של 11 שיניים מביאה ליחס העברה גבוה.

יחס העברה בטווח בינוני: יחסי העברה בטווח הביניים מייצרים איזון בין מומנט ומהירות, מתאים לשטח מתון ולרכיבה כללית. לעתים קרובות יש להם גלגש בגודל בינוני. דוגמה עשויה להיות גלגש של 36 שיניים בשילוב עם גלגל שיניים של 18 שיניים.

יחס העברה בינוני נוסף: יחסי העברה אלה הם בין טווח נמוך לאמצע או טווח בינוני וגבוה, ומציעים לתנאי רכיבה שונים. הם משמשים בדרך כלל עבור גבעות מתגלגלות או שטח משתנה. לדוגמה, גלגש של 30 שיניים בשילוב עם גלגל שיניים של 25 שיניים.

יחס הילוך קבוע: באופניים עם הילוך קבוע, יש רק יחס העברה אחד מכיוון שגלגל השיניים מחובר ישירות לגלגל האחורי. משמעות הדבר היא שהרוכב אינו יכול להעביר הילוך וחייב תמיד לדווש. יחסי העברה קבועים נבחרים לרוב על סמך העדפת הרוכב והשימוש המיועד באופניים בדומה לאופני סינגל ספיד.

כיצד מחשבים יחס העברה

All Bikes Tips

יחס הילוכים או יחס העברה: זהו היחס בין מספר השיניים על גלגל שיניים הקדמי למספר השיניים בגלגל השיניים האחורי בקסטה. לדוגמה, אם בגלגל השיניים הקדמי יש 50 שיניים ולגלגל השיניים האחורי יש 25 שיניים, יחס ההילוכים הוא 50:25 או 2:1.

המשמעות היא שבכל סיבוב של הדוושות, הגלגל האחורי מסתובב 2 פעמים. על ידי הכרת יחס ההילוכים, הרוכבים יכולים לבחור את הציוד הטוב ביותר עבור תנאי הרכיבה והיכולות הפיזיות שלהם. בנוסף, הרוכבים יכולים להשתמש בחישובי יחס ההילוכים כדי לייעל את ביצועי האופניים שלהם ולוודא שהם מפיקים את המרב מכל מהלך דוושה.

אופטימיזציה: רוכבי אופניים מבקשים לעתים קרובות לייעל את יחסי ההילוכים שלהם עבור סוגים שונים של תרחישי שטח ורכיבה. לדוגמה, בכבישים שטוחים או בירידה, יחס העברה גבוה יותר מאפשר יותר מהירות בפחות מאמץ, בעוד בעליות תלולות, יחס העברה נמוך יותר מספק יותר מומנט לדיווש קל יותר.

כתיבת תגובה