חשיבות עטית קסדה

רכיבת אופניים הינה בין ענף ספורט במגמת התרחבות מתמדת. בכל שנה מצטרפים אלפי ישראלים לחיידק של הרכיבה, אם בשטח ואם בכביש.

על מנת להנות מרכיבה מהנה ולא פחות חשוב בטוחה, יש להצטייד בציוד בטיחותי מתאים, כאשר לקסדה יש חלק מרכזי בהגנה עלינו, הרוכבים. הקסדה מגנה על הראש מפני חבטות ומכות ישירות, שעלולות להיגרם כתוצאה מנפילה או מהיתקלות ברוכבים אחרים. 

על מנת להשיג את ההגנה המרבית, יש לבחור את הקסדה האיכותית והמתאימה ביותר לכל רוכב. במאמר הבא ניתן לקרוא על טיפים לרכישת קסדה בצורה הטובה ביותר. 

 

 בחירת קסדת אופניים – סוגים שונים

להלן ארבעת הסוגים הנפוצים של קסדות האופניים. חשוב לציין שלצד קסדות לשימוש ברכיבת כביש, אנו מתמקדים בקסדות המיועדות לרכיבת שטח, בה לציוד הבטיחותי יש משמעות חשובה יותר שכן הרכיבה בשטח מאתגרת ובעלת פוטנציאל נפוץ יותר לנפילות. 

לכן, לקסדה ברכיבת השטח יש חשיבות ועליה להתאים במאפייניה לצרכים הנדרשים (משקל, שטח הגנה, נוחות, שטח ראייה, חומר וכו'). בקסדת שטח בד"כ יהיה מגן שמש שמשרת את הרכיבה (תנוחת גוף ניצבת יחסית) ואינה מסתירה את שדה הראיה. 

  • קסדות קרוס קאנטרי – קסדות האופניים הנחשבות כקלילות ביותר. הקסדות מונחות בצורה טובה על הראש, מעל גובה האוזניים ומיועדות לספק הגנה טובה בעיקר לגולגולת. קסדות מסוג זה, אלו קסדות שטח המתאימות בעיקר לרכיבה בשטחים רחבים ופתוחים. 
  • קסדת אול מאונטיין – קסדות בעלות כיסוי נרחב יותר מהקרוס קאנטרי, בעיקר באזורי הצוואר והאוזניים. הקסדות הללו מיוצרות מחומרים מאסיביים ועמידים יותר. לרוב משקל כל קסדה יהיה בין 250 ל-450 גרם.
  • קסדת אנדורו – קסדות בעלות כיסוי נרחב יותר מקסדות האול מאונטיין, לרבות גם כיסוי חלקי של אזור הפנים. משקל כל קסדה ינוע בין 300 ל-550 גרם.
  • קסדות דאון היל (פולפייס) – הקסדות שנחשבות לבטוחות ולמאסיביות ביותר. הן דומות לקסדות המיועדות לרכיבה על אופנועים, ומספקות כיסוי לגולגולת, לרקות, למצח ואף לחלק התחתון של הפנים כמו הסנטר. משקל הקסדה הוא יחסית גבוה, ויכול להגיע גם ל-1000 גרם. 

 

איך לבחור קסדה

חשוב ליישם את הטיפים הבאים טרם רוכשים קסדת אופניים:

  • מידות קסדה לילדים ולמבוגריםחשיבות ההתאמה של הקסדה לראש הרוכב היא אלמנטרית. קסדה רופפת אינה תישאר במקומה במהלך תאונה ומגבירה את הסיכונים לפציעת ראש מסוכנת. קסדה צמודה מידי, תהיה לא נוחה ויכולה להפעיל לחץ מיותר על הראש. 

בשוק, יש קסדות במגוון רחב של מידות וטרם הרכישה, יש לבחון האם הקסדה הרצויה אכן מתאימה לממדי הראש של כל רוכב. כדי לדעת מהי המידה המדויקת, מומלץ למדוד את היקף ראשו של הרוכב (ילדים ומבוגרים כאחד) עם סרט מדידה. 

  • רצועות – חשוב שיהיו מחומר נעים ולא סינטטי שיגרום לגירוי בעור הצוואר. הרצועות אמורות להחזיק את הקסדה בצורה יציבה על הראש, לא רופפות ולא לחוצות מידי. מומלץ שהקסדה תאפשר לאוויר להיכנס (לא לייצר בריכת זיעה מתחת לקסדה), ההידוק והשחרור צריכים להיות קלים ומהירים.
  • עמידה בתקנים – כל קסדה הנמכרת בישראל עומדת בתקן. יש קסדות בעלות פיצ'רים מתקדמים כמו הגנת MIPS אשר ידועות כקסדות הרכיבה הבטוחות ביותר. 
  • התאמה לסוג הרכיבה – חשוב להתאים את הקסדה לאופי הרכיבה. במידה ומדובר על רכיבה בתנאי שטח, חשוב ביותר לבחור בקסדה מאסיבית וחזקה, שתגן על ראש הרוכב גם במקרים של נפילות בשטח. גם ברכיבת שטח ישנה חלוקה לרוכבי שטח "מטיילים" (שבילי עפר או סינגלים לא מורכבים מידי) ובין רוכבי שטח אקסטרים שמבצעים קפיצות גבוהות ורכיבה "מאתגרת" יותר ולכן זקוקים לקסדה תואמת צרכים.
  • רכישה מחנות מקצועית – ברכישה מחנות אופניים מקצועית, תבטיח קסדה איכותית ומקצועית, שתשרת כל רוכב לזמן רב.
  • מחיר – אמנם לא צריך לפעול רק מתוך שיקול כלכלי בבחירת הקסדה. אך בכל זאת ניתן לחסוך בהוצאה הכספית בעזרת השוואת מחירים.

 

ALL BIKESבחירת קסדה לאופניים

חברת ALL BIKES פועלת לקדם את השימוש בכלי המיקרו מוביליטי באמצעות הנגשת מוצרי איכות, יצירת חוויות רוכבים ופיתוח שיתופי פעולה לפרטיים ומוסדות בארץ ובעולם.

 

חלק מהמוצרים והשירותים שלנו כוללים-

  • מכירת מוצרים משלימים לפרטיים 
  • התקנת עמדות תיקון עבור אופניים במרחב הציבורי
  • פיתוח קהילות רוכבים מטיילות
  • שיתופי פעולה ארגוניים בארץ ובעולם

בנוסף, אצלנו תמצאו מגוון רחב של קסדות מקצועיות ואיכותיות, שישמשו אתכם נאמנה לאורך זמן רב.

לכל שאלה מוזמנים לצור אתנו קשר:

מייל [email protected]

טלפון 053-7124465

053-7124465 WhatsApp

 

כתיבת תגובה